Что-то обосновывать 2


Почему ты не пришёл / не пришла? Dlaczego nie przyszedłeś / przyszłaś?

Я был болен / была больна. Byłem chory / Byłam chora.

Я не пришёл, потому что я был болен / была больна. Nie przyszedłem, bo byłem chory / Nie przyszłam, bo byłam chora.

Почему она не пришла? Dlaczego ona nie przyszła?

Она была уставшей. Ona była zmęczona.

Она не пришла, потому что она была уставшей. Ona nie przyszła, ponieważ była zmęczona.

Почему он не пришёл? Dlaczego on nie przyszedł?

У него не было желания. On nie miał ochoty.

Он не пришёл, потому что у него не было желания. On nie przyszedł, bo nie miał ochoty.

Почему вы не приехали? Dlaczego nie przyszliście?

Наша машина сломана. Nasz samochód jest popsuty.

Мы не приехали, потому что наша машина сломана. Nie przyszliśmy, bo nasz samochód jest popsuty.

Почему люди не пришли? Dlaczego ci ludzie nie przyszli?

Они опоздали на поезд. Oni spóźnili się na pociąg.

Они не пришли, потому что они опоздали на поезд. Oni nie przyszli, ponieważ spóźnili się na pociąg.

Почему ты не пришёл / не пришла? Dlaczego nie przyszedłeś / przyszłaś?

Мне было нельзя. Nie mogłem / mogłam.

Я не пришёл / не пришла, потому что мне было нельзя. Nie przyszedłem, bo nie mogłem / Nie przyszłam, bo nie mogłam.

Комментариев нет:

Отправить комментарий