Прошедшая форма 4


Читать czytać

Я прочитал /прочитала. Czytałem / Czytałam.

Я прочитал / прочитала весь роман. Przeczytałem / Przeczytałam całą powieść.

Понимать zrozumieć

Я понял / поняла. Zrozumiałem / Zrozumiałam.

Я понял / поняла весь текст. Zrozumiałem / Zrozumiałam cały tekst.

Отвечать odpowiadać

Я ответил / ответила. Odpowiedziałem / Odpowiedziałam.

Я ответил / ответила на все вопросы. Odpowiedziałem / Odpowiedziałam na wszystkie pytania.

Я это знаю – я это знал / знала. Wiem o tym – wiedziałem / wiedziałam o tym.

Я это пишу – я это написал / написала. Piszę to – napisałem / napisałam to.

Я это слышу – я это услышал / услышала. Słucham tego – słuchałem / słuchałam tego.

Я это принесу – я это принёс / принесла. Przyniosę to – przyniosłem / przyniosłam to.

Я это несу – я это принёс / принесла. Wezmę to – wziąłem / wzięłam to.

Я это покупаю – я это купил / купила. Kupuję to – kupiłem / kupiłam to.

Я это ожидаю – я этого ожидал / ожидала. Spodziewam się tego – spodziewałem / spodziewałam się tego.

Я это объясняю – я это объяснил / объяснила. Wyjaśniam to – wyjaśniłem / wyjaśniłam to.

Я это знаю – я это знал / знала. Znam to – znałem / znałam to.

Комментариев нет:

Отправить комментарий